Tillbaka i Dubai

Ja nu har vi landat här i Dubai igen.....
Kenya var heeeelt fantastiskt!
Vi började med att vara 2 dagar i Nairobi. Där gjorde vi lite shopping på Masai Market, en marknad med massa prylar från deras urinvånare - Masajer! :)
Käkade massa mat! var till några barer och lite sånt trevligt!
Sen åkte vi vidare till Masai Mara, nationalparken! Där bodde vi i "tält". Tältet var ju inte direkt ett tält. Mer en svit.. SJUKT NICE! Vi fick även himla bra service. Lätt det bästa stället alla vi någonsin varit på. Dom dukade upp hela frukost buffen ute åt oss. :D På svannen/bushen!!
Poolen.
Här bodde jag och Karina. HELT FANTASTIKT!
.
Safari.
Jag och Karina i jeepen på safari!
.
Efter 2 fantastiska nätter i Masai Mara så åkte vi tillbaka till Nairobi. Var där en natt och sen åkte vi vidare till kusten och Mombasa. Sjukt varmt och fuktigt! Regnade även precis innan vi kom så det blev ännu fuktigare..
I mombasa gjorde vi mest ingenting. Tog det lugnt. Åt gott och en dag låg jag på stranden helt själv. Fantastiskt skönt avslut på resan!!
.
Sen på lördagen flög vi tillbaka till Nairobi. Käkade lunch gjorde sista shoppingen och sen till flygplatsen och påväg mot Dubai igen!
.
Kom till skolan klockan 6 på morgonen! sov 2 timmar och sen var skolan igång igen.. Känns som den här terminen kommer bli tuffare än förra terminen.. men men.. Det är bara att bita i! Sjukt nöjd med mina betyg från förra terminen förresten! :D
.
Sen i söndags kväll så har vi flyttat till lägenhet!! Så härligt att ha ett eget ställe!!! Fortfarande ltie upp packning kvar.. Förstås.. Men bilder kommer!!!


Kommentarer
Madde F

Det borde finnas en "gilla" knapp på bloggar ;)

2012-04-18 @ 18:51:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0