Måndag

Måndag idag.. andra dagen på skolvecka 8 har avklarats!
Idag hade vi test i computer, alltså microsoft project 2010. Jag kan ju inte påstå att mina 3 år på teknik är till mycket nytta.. Jag fattar INGENTING av det där programmet...! och så har vi prov i det, skriftligt!!!! Heeelt ologiskt, ett dataprov som är skriftligt?!? Jaja.. sån tur är så är resten av betyget grupparbeten och vi har 2 riktigt bra stjärnor i våran grupp, då menar jag inte mej o Katrin, så där är vi iallafall säkra på bra betyg!! :D
.
Sen hade vi även våran älskade english.. suck. Har fått ämnena till nästa uppsats! Lämnade ju in den första i torsdags och har redan fått nya.. ingen rast och ro! Det är en argumenterande uppsats så ska skriva om att det inte är bra att ha djur på zoo..
Vi har även börjat prata om vad vi ska ha för ämne på en debatt vi ska ha längre fram. Dock kan man ju inte prata om vad som helst i det här landet.. men jag tycker att vi ska ha homosexuella äktenskap. Skulle kunna bli en riktigt intressant debatt om det! hehehehe allra helst om jag får vara för (man får nämligen inte välja sida) har en hel del kick ass argument..!
.
Gårdagen vart riktigt lång.. lämnade lägenheten halv nio och kom hem nio på kvällen.. heldag i skolan. och sen var vi och fixade ID.. I skolan hade vi en så att säga fokusgrupp, vilket betyder att ett gäng slumpmässigt valda personer ska diskutera skolan. Vad är bra och vad är dåligt. Ja det negativ var ju en heeeel del för alla! Helt sjukt hur mkt missnöjdare än nöjda folk är och så är dom ändå kvar?! jaja.. det var väldigt intressant och ganska kul. Skönt att få ut allt agg på skolan! haha!
Sen var vi iväg och fixade ID. Tydligen har dom bestämt här att man måste skaffa nationellt id annars kan man få upp till 2000 kr i böter!!!!!! Ja dom vet minsann hur man mjölkar folk på pengar, själva IDet kostade 700 spänn!!!! Fett ovärt om du frågar mej.. Allra helst när jag inte vet om jg kommer tillbaka i höst eller ej. Mest troligen inte men ändå... hade ju fått en skyhög böter annars när jag lämnar landet..
.
nu är det sov dags!
Snart hemma, 14 juni landar jag, icke att förglömmas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0