Att plugga i Dubai

Ja det har jag fått svara på ikväll. Blev nämligen kontaktad via bloggen för ett tag sen från ett student magasin som ville ta kontakt och ställa några frågor. Och det ställde jag ju givetvis upp på! :) Kul!
.
Idag har vi haft vårat första RIKTIGA prov, i företagsekonomi också... (Accounting) men det känns ok! Jag blir förvånad om jag inte får godkänt!! Isåfall har jag missförstått hela kursen! :S
.
Vi hade även ledarskap imorse. Inte mitt favvo ämne... Men vi gjorde en kul grej. Emotionellt Intellegens test typ. Jag hamnade väl ngn stans i mitten. Hehe. Finns plats för förbättring. ;)
.
På eftermiddagen hade vi studiebesök på Emirates Airline. I deras prdoktion. VILKEN ANLÄGGNING!!!!!!! Dom producerar så SJUKT mycket mat! Det var verkligen intressant att se hur det går till. Men jag skulle INTE vilja jobba där.. Arbetarna jobbar 11 timmar pm dagen 6 dagar i veckan och får inte ens 2400 kronor i månaden!!!!!! Men dom har fri bostad och 3 mål mat om dagen, men ÄNDÅ! Det är inte Sverige vi är inte...
Det är det som är så konstigt här, att det är så himla välutvecklat men ändå så otroligt "långt efter". Hemskt faktiskt...
.
Kvällen har spenderats med marknadsföring. Micro och macro... Jag tror jag förstår grundprincipen i det. Men det är så mkt ord som är så knas.. Jaja, bara att traggla, nästa vecka har vi prov i det också..
.
Dom kommande veckorna kommer vi ha prov i alla ämnen utom ledarskap (det finns en gud!). Vi har så kallade progress test. Så man ser hur man ligger till ungefär. Det är typ 20% (olika beroende på vilken kurs det är) av slut betyget.
.
Nej nu ska jag försöka somna i tid.. För en gångs skull.. Har en tendens att fastna framför ngt på kvällen.. (Friday night lights typ!)
.
.
Ps, skulle vilja lägga upp bilder men får inte igång min bluetooth på datorn!!! =S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0