En vecka!

Har haft sjukt mycket att göra i skolan och har helt enkelt prioriterat annat på fritiden..
Har fått tillbaka resultaten för de flesta progresstesten. Fick ett B (vg) i marknadsföring!!!! HELT SJUKT! Jag som satt och grät kvällen innan för att jag inte skulle klara det. Jaja, jag kan ibland! Men ler fortfarande när jag tänker på det, vilken lättnad!
.
Jaja, helgen har passerat. I torsdags var vi och käkade på en asbra mexikansk restaurang! MUMS! Jag Else och Niina!
Niina! :)
.
Jag och Else var rätt nöjda med våran peachpassion margarita kanna. :D
.
Vi 3! :)
.
Sen satt vi kvar i baren och drack en öl och en drink, drack en san miguel, minnena från Filippinerna strömmade tillbaka! Haha! :)
.
Jag och Else åkte sedan vidare till en nattklubb och dansade oss MYCKET trötta!!
På fredagen skulle vi ha våran kulturella dag. Vi började med en jättelång taxiresa ner till Dubai Creek. (säger mej lika mycket som er...) Där skulle vi gå på museum. När vi kommer dit inser vi att det är stängt.. Öppnar 30 min senare. Bakfulla och slitna som vi var hade vi faktiskt kollat tiden. Vi vet inte hur detta kunde ske!
Vi knatade ner till vattnet och en restaurang som Karen hade varit på tidigare. Den såg ut som skit rent ut sagt! Men maten var himmelsk (allra helst med tanke på vad det kostade!!) beställde 5 maträtter och 3 FÄRSKFÄRSK pressade apelsinjuicar och betalade ca 150 svenska. Ja det var helt okej tänkte vi! :D Första gången jag åt arabisk mat ska tilläggas... ;)
Sen tramsade vi oss igenom Dubai Museum. Skulle ta båten över till andra sidan floden och gå på kryddmarknad. Insåg att vi var flera 100 meter åt fel håll, gav upp och åkte till Dubai Mall istället och tog världens godaste milkshake! Nutella och jordnättssmör!! Om man är bakis är det PERFEKT! :D
.
Kvällen spenderades med ett annat gäng och lite vattenpipa, inte jag då eftersom jag inte kan röka fortfarande..
.
Lördagen skulle pluggas igenom, det gjorde den mestadels. En lunch på Jumeirah Beach Hotell först också. ;)
Justja under de här 3 dagarna har vi även haft sandstorm.. Hejdundran vad drygt. SAND kommer in ÖVERALLT även om fönstret är STÄNGT!!!!!!!!!
.
Söndag var det prov.. suck.. Men det gick okej, fick ett VG. :) Så är nöjd!
Resten av veckan har spenderats med att skriva en rapport i ledarskap. Men nöten jag jobbar med och jag kom inte så bra överens. Igår hade vi så vilda diskussioner att jag tror att HELA biblioteket hörde oss.. Dock satt vi i ett separat rum.. ooops. Men man lär sej av allt!
Idag lämnades även raporten in! SKÖNT! Lättnaden är enorm! :D Dock är jag inte alls nöjd med den, that's life.. Ändrade en hel del igår kväll efter vårat lilla "samarbete". Jag har inte visat han alla ändrignar än. (Inga ändringar än) men nu går det inte att ändra. ja jag vet inte så himla etiskt och moraliskt. Men jag är inte heliga maria (nej syftar INTE på syster)...
.
Igår hade jag även housekeeping på mitt rum! Vilket alltid gör en glad, rummet luktar så gott och är såå rent...
.
Vi får kommentarer och betyg varje dag vi haft service (onsdagar servering och torsdagar kök),
Den här kommentaren fick jag igår,
.
Good team work and however was eating in the kitchen when the service was still not over.
Okej jag var hungrig och det fanns mat över.. Förvånad?
.
Efter det hade vi en sushi demonstration.
.
.
Idag hade vi första a la cart servicen i köket. Herrejösses vad nervös jag var. Men det gick sååå bra! :) Jag var på förrätter. Stressigt men lätt. :D I nailed it!
.
Har även haft tacomiddag ikväll med Else, Karen och karens pojkvän och Niina!
Suuuuper gott och mys!
När dom gick vidare på ngn maskerad utklädda i toga så gick jag och la mej i sängen och kollade på desperate housewives. Sömn har inte varit av hög prioritet heller de senaste 2 veckorna!!!! Så det börjar ta ut sin rätt!
Vi har dock belönat oss med att boka en tripp till ABu Dhabi nästa vecka, Hotell och en David Guetta konsert! Kommer bli AWESOME!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0