HELG!

Ja och nu så var det helg. Eller den är ju typ över för våran del..
.
Igår hade vi första servicen i köket. Det gick bra. Var så sjuukt lungt. Jag gjorde missen för någon som skulle baka deg istället. Min station var egentligen varmrätt men vi var 3 stycken och det var bara 1 varmrätt och vi hade typ 15 gäster. Aa inte asstressigt alltså.. :) Presentationen av Paul Bocuse gick ok. Jag pratade för länge bara. Men men...
.
När vi var färdiga i köket så gjorde vi liiite på våran rapport vi har i restaurang. Ska skriva en rapport om 2 olika restauranger. Det är den jag har med den enda personen jag inte kommer överens med. Men det gick bra! hem och ty försöka sova.. Gick inte så kollade lite serier.. SJUKT TRÖTT!!
.
Panikstädade rummet lite grann, det var dax att diska så att säga...
Duschade och gjorde mig i ordning för utgång! Vi skulle egentligen gå ut ikväll men vi fick höra att ikväll serveras ingen alkohol i Dubai på grund av någon muslimsk grej.
Sen var det middag hos Else, min lasagne jag hade i frysen! Mycket god!! Drack lite vin och drinkar! mums! och så har vi även provat på jello shots. Inte min grej. Men det slank ner till slut ändå.. hehe..
Tack för vinet det var gott! =)
.
Hungriga tjejer!
.
Citron jello shot.
.
Sen mötte vi upp massa andra vid våran säkerhetsgrind och så gick vi vidare ut i natt. Vi slutade iallafall på en nattklubb nere i Dubai Marina. Dansade och hade kul när klockan närmade sej 3, då dom stänger, tog vi en taxi hem. Vi/jag lyckades även övertala våran jättesnälla taxi chaffuör att vi skulle och i driven på Burger King! Oh my vilken hemresa vi hade. Vi spenderade hälften av taximeterpengarna i driven. Det stog heeelt still! haha, men jisses vad gott det var när vi kom hem!! Precis när vi börjat äta så inser jag att jag INTE har min mobil! PANIK!! Else ringer min mobil först en gång och sedan på andra gången så svarar taxichaffisen! Vilken lättnad. Så han kom tillbaka med den till mig! Thank god for that!
Sen hade de andra efterfest gick dit men gick faktiskt hem först sen!! :D Det är jag glad för idag..
Förvirrade tjejer i driven på BK!
.
Idag har varit en lååång dag!
Försökte plugga lite. Gick sådär. Så åkte vi till Mall of the emirates. (Vi har varit ute 2 gånger och båda gångerna har vi åkte till ett köpcentrum dagen efter, varför!?!) Det var liksom våran plan sen lång tillbaka. Karen var dock för sliten så hon låg hemma! jag och Else där emot pallrade oss iväg. Det gick bra i omgångar!! haha. Men kom hem med lite saker iallafall! =) Kom hem och vi slängde i oss det sista av lasagnen, skulle plugga. Det gjorde jag inte..
.
Sen möttes vi upp alla 3 igen med täcken, kuddar och kollade på film käkade glass och åt chips! MYS och MUMS!
Nu är jag äntligen i min säng! Som jag har längtat!!!!!!!
2 bilder från igår!
.
Här flamberar jag crepes!
.
Lunchen vi lagade. Någon pasta grejs och thai bläckfisk sallad..
.
Nu ska jag skypa med mamma o pappa sen sooova!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0