Framme och första dagen!

Jag är framme och allt har gått bra..! Och nu har jag även internet!
Landade 23:30 på måndagkvällen och i kön till ögonscanningen (för visum) så träffade jag 2 finska tjejer som skulle till samma skola! -SKÖNT!
.
Allting gick bra på flygplatsen, förutom att min väska är heelt paj. Men var aslångkö till felanmälan så tröttheten tog över, och det faktum att dom stog och väntade på mig!!
Vi tog en taxi och så kom det en tjej och mötte oss och visade oss rummen. Rummet är helt okej inget att klaga på, förutom att det inte finns knivar och saxar!! Men vi har en skärbräda, WTF? Innan jag kom i säng var klockan närmare 3 på morgonen!
.
Igår så gick vi runt och kollade lite på skolan. Området är fint. =) Sen åkte vi till Mall of the Emriates, det är samma köpcenter som skidcentret ligger i. Köpte dock bara mat... Believe it or not! =D
Sen på kvällen lagade vi lite mat tillsammans och sen packade jag upp allting och gjorde iordning! =)
Idag så har vi haft genomgång och gått runt i skolan. Träffat alla lärare och elever. Alla verkar väldigt trevliga och snälla. Förutom typ 8 kineser som mest är för sig själva...
.
Nu ikväll ska vi iväg till köpcentret igen. Ska köpa lite tvättmedel och knivar o saxar.. ;P
Ni får ursäkta den sjukt tråkiga designen. Vet inte hur man ändrar och får se om jag lyckas få reda på det....
.
Om ni vill få tag på mig så finns jag på skype : anna8810
Och så har jag ett nummer men vet inte riktigt vart jag har det..
.
Kommer nog lite bilder senare idag har inte hunnit lägga upp eller ens tagit några bilder än!


Kommentarer
Lotta

Hej Anna! Vad modig du är som gett dig iväg så långt! Spännande! Hoppas det blir jätteintressant och roligt. Kram Lotta

2012-01-04 @ 20:05:29
Linda

Snällt att du fick ett eget rum :)

2012-01-04 @ 20:17:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0