Skolveckan har startat...

Söndag och skolveckan är igång! Jippie!.....
Började med lite food and bevarage management. Helt okey kurs. Vi pratade mycket om snabbmat och hur det går till och sånt. :)
Sen var det career fair. Det var liksom som en företags mässa. Så massa företag som erbjuder praktikplatser och extra jobb. Gick ganska snabbt då jag inte har praktig förrän om 1 år och jag kan inte jobba extra på grund av axeln..
.
Efter lunch hade vi företagsekonomi. Herrejäklarns vad komplicerat! Jag fattar typ ingenting!!! Det finns nämligen både på brittisk engelska och amerikansk. ASLÄTT att hålla isär!! Account recievable hit och owners equity dit och sen slänger vi in lite liabilities i det hela. Ja sen är jag helt lost. Men en som pluggar med oss har en master i företags ekonomi! Det kommer bli min nya bästis!!
.
Efter det så hade vi culinary och fod and bevarage service. Det är samma lärare och 2 timmar efter varandra i samma sal så dom vävs samman lite gran. Idag gick vi igenom olika sätt att tillaga mat, låter jättetöntigt men vi hade 9 olika sätt och om ni kan namnge alla dom nio blir jag impad!! sen gick vi igenom alla olika serveringssätt. Typ bordsservering, själv servering etc och vart det tillämpas. Ganska kul faktiskt! men vi slutar inte förrän 18 på söndagar, lite segt kanske...
.
Kvällen har spenderats framför datorn och så har jag läst. Middagen idag bestog av 2 rostade mackor med ost! Mm! Har haft mycket kulinarisk mat idag!
Nu ska jag läsa lite till och sen sova... Idag har inte varit någon höjdare så kan inte bärga mig innan jag får göra slut på den här dagen! God natt!


Kommentarer
Hakan

hi hi

Du kommer att lara dig alla nya ord. Jag antar att ni lar er grunderna for sedan ar det olika system i olika lander kallas GAAP Generala Annual Accounting Principals. Emaila och fraga om det ar allt for obegripligt sa skall jag forsoka hjalpa dig. Asset = Tillgangar, Liability = Skulder, Equity = Eget Kapital - allt detta ar pa balansrakningen.



P&L = Resultat rakning, Turnover = omsattning resten tror jag sager sig sjalv



Ha det sa himla bra!!!!



Kram kram

2012-01-15 @ 20:32:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0