Thank god for IKEA!

Idag ahr vi varit i en moské som var gjord för turister. Det var intressant. Lärde mig lite nya grejer. Men vi har fått så mycket information om islam redan, känns som jag snart kan hålla ett föredrag! Men mycket man har trott om islam är iallafall inte riktigt sant.
Här är jag innan vi gick in i moskén. :) Jag har fortfarande inte riktigt listat ut hur jag vänder på bilder, vilket är extremt konstigt för jag vet att jag gjort det förut! =S
.
I moskén, vi satt i mitten där och så var det 2 muslimska personer, 1 man och 1 kvinna som berättade massa.
.
Mekka.
.
Sen när vi kom tillbaka så hade vi ett möte med "student council" det är representater från eleverna som fixar olika event och för våran talan. Elevråd typ!
.
Efter det käkade vi lit elunch och åkte till ett köpcenter som heter Festival City, huvudanledningen för besöket var IKEA! Men vi strosade givetvis runt lite först. Hittade det här!
LYCKA!!!
.
man väljer vad man vill ha för glass och sen "bakar" dom in massa gott i det, jag valde choklad med chokladdeg och chokladbitar i!
Gott!!
.
Sen gick vi till IKEA. Jag vann, köpte mest! men ändå under 500ingen!! NÖJD!
Köpte blanda annat en bäddmadrass då jag inte har ngn och har fått blåmärke på min höft! :S
Så köpte jag även lite annat, ljushållare, blockljus, servetter, en kopp (dom vi har är så små), en ugnsform (har ingen micro så måste ju kunna värma mat!) massa plastlådor och en handdukshängare man hänger över dörren!!
Ögonmåttet är väl kanske inte det bästa! Men ajg sover ju ändå inte på kanterna!!!
2 värmeljushållare och 3 små skålar! :)
.
Alla mina köksköp! Diskade ur allting på en gång, stolt! Kanske finns det hopp ändå?
.
Kanske en duk under skulle göra susen! :)
Notera även tidningarna, survival kit proof nr2!!
och GIVETVIS kalles kaviar!! Som ajg även fick min finska vän att prova, hon godkände den! Köpte dock inte ngn mer mat alls! Tänkte försöka flirta lite med kuson och moster som kommer ner snart! ;-)
.
När vi kom hem så gjorde vi inte så mkt mer. Fixade iordning, städade (!)  och sen lite middag i poolbaren och te med finska tjejerna! Håller på att bli förkyld, ironiskt nog! Har så himla ont i halsen och snorig.. Tidigt i säng ikväll. Imorgon är ju första dagen i skolan!! :D Ikväll kommer jag nog sova gott, på min nya bäddmadrass! Billig var den också så! :D
<3IKEA!


Kommentarer
Therese

Ser ut som du har det bra anna ;) kör så det ryker! Kram Therese

2012-01-08 @ 08:35:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0