Senaste veckan!

Ojoj nu har det hänt massa sen sist!! Varning för långt inlägg.
Förra veckan spenderades lite tid med alla kusiner och moster som var här. :)
Sen på torsdagen hade vi lite utgång, först god italiensk mat och sen goda drinkar!! :D
Fredagen spenderade vi på Dubai Mall, världens största köpcentrum. Där strosade vi runt bakfulla.. Eller vi gick till donken och åt. (där jag även fick psykbryt då det tog sjuk lång tid!!) sen gick vi raka vägen till bion, bestämde oss för att ta första filmen som gick. Det var alltså 5 minuter senare. Det var INTE någon bakisfilm. Den var väldigt intensiv, spännande och knasig! efter det gick vi direkt till starbucks och fikade.. Sen lyckades vi alla köpa varsit par skor 1 pizza var och sen hem direkt! JAg och Else fortsatte med att kolla på greys anatomy och sedan kom karen så käkade vi pizza och kollade på Dear John. Mycket bra avslut på kvällen! :)
Lördagen spenderade vi lite tid i Burj Khalifa, världens högsta byggnad!
Sen åkte jag ut till plamen och träffade upp lindströms/oskarssons klanen. Vi käkade mumisg middag och umgicks! Sa sen hejdå till mina kära kusiner och moster. Saknar er och tack för senast!! <3
.
Sen har veckan mest spenderats i skolan och med plugg!!
Har fått en rapport vi ska skriva på 5000 ord om 2 restauranger. Vi är tilldelade att göra det i par och jag blev lottad att hamna med den ENDA personen jag INTE kommer överens om... Men det är väl någon form av karma. Så har börjat lite på den.. =) Vi har även haft lite skandinaviska myskvällar med tjejerna. Tack för det goda teet!! :D
I onsdags hade vi handbollskväll! Danskarna hade fixat jättemysigt och trevligt med massa godis och snacks i alla dess former. Vi var danskar, finskar, tyskar och jag!!
Fick med mej else på den svenska sidan! Dock räckte ju inte det så långt!
.
Igår fick jag fin besök av Vera i någon timme. Sedan blev vi upplockade av Ullis och Jesper och så åkte vi till Souk Madinat. Jag ahde blivit tipsad om en spansk restaurang och efter mycket letande så hittade vi den! Det var helt sjukt gott och trevligt!! :)
massa goda tapas!
Gott bröd som serverades på ett anoorlunda sätt! :)
.
Sen strosade vi runt lite och Vera fick sej en glasprydnad med sitt namn i sand.
.
Sen åkte jag med hem till dom och bums i säng! Har varit en tuff vecka på många sätt så skönt att kunna slappna av och checka in på Palm Jumeirah tillsammans med lite familj! :)
.
Idag så var det soooooovmorgon!!!! Så skönt!! När jag vaknat så åkte vi till Mall of Emirates och snabbshoppade lite. Blev en topp och ett par skor. :) Sen hem och byta om för att sedan åka vidare till Dubai Polo and Equestrian club. Där njöt vi av en jättefin och stor brunchbuffé! Satt och njöt i gott sällskap av en av Jespers vänner och hans au-pair. Dom hade allting man kan tänka sig p åbuffen som man vill ha. Även lite live-cooking stations. Så som mexicanskt. Himmelskt!!
2 tjejer redo för brunch!
.
Efter att vi ätit färdigt så gick vi en sväng och kollade i stallarna. Helt fantastiskt fin hästanläggning. Luftigt och fräsht och stallen var inte så stora utan lagom men många. :)
.
Sen så trodde vi att det skulle vara en polo match men det visade sej att det var bara lite träning.. typiskt. Men men!
Vi hade mys ändå! <3
.
Sen åkte vi förbi campus så jag kunde hämta lite böcker jag glömde igår.. Tillbaka hit och då skulle vi beställa pizza.. Jag och Jesper var fortfarande mätta men en annan av oss var inte det.. ;) Några bitar gick i minnsann! Men nu känns det som jag inte behöver äta på 1 vecka!!! Så mycket god mat på ett dygn! :) <3
.
Imorgon åker familjen oskarsson-lindström till Oman. Jag ska ligga på beachen/poolen och plugga! Ska bli skönt att få lite nytta gjort..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0