Wald wadi och kusinåterseende!

Ja vi började ju dagen med att gå till Wild Wadi waterpark. 15 grader ut och ingen var väl astaggad på att bada. Men värmen kom ganska snart... Det var bara vi fram till ca klockan 10. Då öppnade parken.. Vi hade lite teambuilding övningar. Jag kunde inte vara med på ngn på grund av axeln... Lite tråkigt men bättre ta det säkra före det osäkra!
Först började vi med lite uppvärmning.
Här är första övningen, det var som en staffet. Men istället för en staffetpinne så skulle man ta av och på sig livvaktskläder och sen springa/simma över till anda sidan av poolen och tillbaka!
.
.
Samling i vattnet.
.
Andra grejen var att man skulle paddla ett varv i poolen/forsen eller vad man ska kalla det..
.
Sen fick alla åka en jättehög rutschkana. Men kunde inte vara med på det heller. Men men!
Sen fick vi alla varsit lunch armband och inträdesarmband och vi fick vara kvar hela dagen. Så det var riktigt nice! Jag åkte dock bara en sak. Vågade mig inte på de andra, det får bli sen när axeln är bra! :D
Jag åkte en ruschkana som var omvänd. Det var vattenströmmar som puffade oss uppåt istället för neråt! Men sen gick det ju givetvis ner också... :)
Jag låg mest och softade i solen! Vi gick hem runt 13 tiden. Skypade lite och satt vid datorn. Hittade en jättebra sida jag kan streama serier och filmer ifrån! toppen! :D Kollade senaste greys anatomy, omg!
Sen bar det iväg mot mall of emirates och där mötte Jesper, Ullis och Vera upp mej så handlade vi och åkte hem till dom! Lagade mat och umgicks lite! :) Mys!! Fick även ltie grejer mamma skickat ner! Tack för det! :D
.
Nu ska jag försöka sova snart. Trött och hemskt ont i axeln, något jag verkar få vänja mig vid! However!
Imorgon så ska vi till en moské, ska bli mycket intressant!
Här är även bilder på två mycket kända hotell.
Burj al Arab det 7stjärniga hotellet!
Jumeirah Beach hotell. Båda hotellen ägs av samma ägare som skolan! =)


Kommentarer
Mamma

Hallo! Låter ju som en bra dag! Här hemma är det -2 men faktiskt sol å lite snö...... Hoppas sakerna kommer till nytta! Kram

2012-01-06 @ 20:41:11
LisaJ

Åh, vad härligt du verkar ha det :) men hoppas axeln blir bättre snart :/ Vi hörs snart! Puss o Kram

2012-01-07 @ 09:52:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaidubai

Jag pluggar Hospitality Management på skolan Emirates Academy. Här är lite av vad som händer i mitt liv at the moment..

RSS 2.0